Inschrijvingen 2025-2026

NIEUW INSCHRIJVINGSSYSTEEM

De laatste jaren merken we binnen onze groep een sterke toename in het aantal leden. Om onze activiteiten verantwoord en kwalitatief te houden, waren we enkele jaren geleden genoodzaakt om een ledenstop door te voeren. Ook dit jaar geldt er een ledenstop voor meerdere takken. We gebruiken sinds de ledenstop een online inschrijfsysteem. Dit werkt efficiënter, waardoor we dit jaar opnieuw dit systeem hanteren.

HERINSCHRIJVING VOOR BESTAANDE LEDEN

Bestaande leden worden sowieso opnieuw toegelaten mits je voor een nog te communiceren datum je herinschrijving in orde maakt. Je ontvangt na kamp, rond de tweede week van augustus, voor ieder ingeschreven lid een email met meer informatie. Gelieve contact op te nemen met secretariaat@smaf.be indien je geen email hebt ontvangen.

INSCHRIJVING VOOR NIEUWE LEDEN MET BROERS OF ZUSSEN OP SMAF

De laatste jaren merken we binnen onze groep een sterke toename in het aantal leden. Broers of zussen van bestaande leden krijgen voorrang op hun inschrijving. Er wordt gekeken of er plaats is binnen de betreffende tak. We brengen u zo snel mogelijk op de hoogte of de aanvraag al dan niet is goedgekeurd.

Nieuwe leden met broers of zussen op SMAF kunnen zich inschrijven tot op een nog te communiceren datum, hier wordt een aparte mail voor gestuurd naar alle ouders van leden na de deadline van de herinschrijvingen van bestaande leden. Het tijdstip van de inschrijving bepaalt de volgorde op de inschrijvingslijst.

INSCHRIJVING VOOR VOLLEDIG NIEUWE LEDEN

Rekening houdend met de grootte van onze scouts, zijn wij genoodzaakt om een ledenstop in te voeren voor alle takken. Op onze site en op onze socials (Facebook: https://www.facebook.com/scoutssmaf en Instagram: https://www.instagram.com/scoutssmaf) verschijnt eind augustus de inschrijflink voor nieuwe leden. Een exacte datum voor de bekendmaking van de inschrijvingslink wordt ook via onze socials gecommuniceerd.

Let er op dat het inschrijvingsformulier voor nieuwe leden een voorlopige inschrijving is. Bij te veel inschrijvingen kunnen wij dus jammer genoeg niet iedereen toelaten.
Eens alle aanvragen binnen zijn, bekijken wij het aantal aanvragen en informeren wij u of uw kind lid kan worden bij onze scouts of niet. We geven voorrang aan leden die op fiets- of wandelafstand van de scoutslokalen wonen. Kortom, de leden die wonen in de stad Hasselt.
Wij werken niet met een wachtlijst. Indien uw aanvraag niet wordt goedgekeurd, kan u nog altijd terecht bij andere scoutsen en jeugdverenigingen.

VEELGESTELDE VRAGEN

Maken jullie gebruik van een wachtlijst?
Neen, wij denken dat we op deze manier leden binden aan onze scouts zonder dat we kunnen beloven dat ze ooit lid bij ons kunnen worden. We laten leden die we niet meer kunnen toelaten liever kennis maken met andere scoutsen uit ons district:

Gemengde scouts:

Enkel voor jongens:

Enkel voor meisjes:

FAQ

Hoe wordt er bepaald hoeveel leden er toegelaten worden?
We proberen zo weinig mogelijk leden te weigeren. Er wordt rekening gehouden met een evenwichtige verdeling tussen jongens en meisjes en de spreiding van eerste-, tweede- en derdejaars. Dit jaar geldt er echter een ledenstop in verschillende takken, omdat we de vergaderingen verantwoord en kwalitatief willen houden.

Waarom worden er niet meer leden toegelaten in opgesplitste takken?
Onze infrastructuur laat niet toe om onze groep uit te breiden met extra volwaardige takken. We splitsen bepaalde takken op om een kwalitatieve werking te kunnen behouden, maar het aantal leden kan dus niet mee stijgen. Bovendien zullen we, met de doorstroom van de jongste leden in het achterhoofd, in de problemen komen met de leiding aantallen in de toekomst.

Mag mijn kind eerst proberen?
Zoals andere jaren mogen leden eerst drie keer proberen alvorens het inschrijvingsgeld te betalen. Leden moeten vanaf dit jaar wel al vooraf ingeschreven zijn voordat ze komen proberen.